Första advent i London!

Åh, jag tänker ta tag i mitt liv (och med det menar jag givetvis den här bloggen) nu och faktiskt dokumentera vad jag hittar på här. Allting är så himla bra, jag trivs något otroligt. Idag måste jag säga att det är med en liten klump i magen jag sitter i mitt mysiga lilla rum och längtar till Sverige en aning. När jag tände adventsljustaken och satte på julmusiken kändes det med ens lite vemodigt att inte vara hemma och tända det första ljuset, gå till julskyltningen (även om det är storm så ingen går dit nu) och äta första pepparkakorna. Hemlängtan har jag nästan sluppit med undantag från tre veckor efter ankomst, nu flög det på mig vilket jag inte uppskattar. Alls! Nåväl, det är inte mycket att göra åt förutom att skapa sina egna traditioner. Detta har jag gjort genom att köpa lite eget julpynt, lärt mina fina engelska vänner om advent (vilket de verkar vara skrämmande ovetande om) och planerat in julbak nästa vecka.
Nog om det! England är så vackert, engelska människor är hemskt trevliga och att plugga till psykolog var något av det bästa jag kunnat komma på. Att flytta till Sverige på heltid igen känns väldigt långt borta, men man vet ju aldrig. Om inte någon bakar lussebullar till mig här snart så finns det en chans!
Kommer förhoppningsvis uppdatera här lite då och då. När jag är redo kommer dessutom allmänheten att få reda på denna blogg.. KANSKE.
Lots of love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0